piątek, 13 lipca 2012

A la Makaroniki

Po długiej przerwie wracamy z nową energią do działania oraz głową pełną zakręconych pomysłów. Wreszcie zaczęły się wakacje, dlatego będziemy miały masę czasu na tworzenie nowych postów. Ja wreszcie wcielę w życie to co przez tyle czasu nosiłam w swojej wyobraźni, będzie to coś świeżego, może trochę mniej do noszenia na co dzień zwłaszcza jeśli chodzi o makijaż (wydaje mi się, że za dużo chętnych się nie znajdzie do takiego eksperymentowania);). Ze strony kuchni Aleksandra już szykuje nowe pyszności! Także moje drogie, zaczynamy od początku, uderzamy ze zdwojoną siłą i mam nadzieję, że się nie zawiedziecie:)
A dzisiaj smakowity przepis na makaroniki Oli, musicie spróbować! Krem jest przepyszny, a bezy chrupiące i puszyste, ja za każdym razem nie mogę się doczekać kiedy będą gotowe z całości!:)


Potrzebne składniki:
do bezy:
  • 5 białek
  • 400g cukru
do kremu:
  • 150 g białej czekolady
  • 375g serka mascarpone
  • skórka z  2 cytryn
  • esencja waniliowa
SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Zacznij od upieczenia bezów. Ubij białka na sztywną masę, dodawaj cukier małymi porcjami. Teraz przełóż masę bezową do szprycy. Na blachę, wyłożoną pergaminem wyciskaj drobne beziki. Piecz w piekarniku nagrzanym do 110 stopni, przez 30 minut.
W małym rondelku rozpuść pokruszoną czekoladę z 2 łyżkami wody. Następnie dodaj startą skórkę z cytryny i esencję waniliową. Wszystko wymieszaj z serkiem mascarpone. Gotową masę nakładaj pomiędzy dwa bezy, sklejaj je ze sobą delikatnie, tak aby krem nie wypłynął. 











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz